راه و چاه
راه های سعادت و چاه های شقاوت

بسم الله الرحمن الرحیم

دوست تو کیه !

آیا واقعا دوستت ؟

بهش اعتماد داری!

حرفاتو پیشش می زنی؟

می دونی یه دوست هست که می شه همیشه بهش اعتماد کرد!

حرفاتو بهش زد؟

ازش نترسید!

تازه دلت می خواد همیشه با اون باشی؟

تازه تازه شم به هر کسی می رسه شماره میده . یه شماره کوتاه یا یه پیش شماره اسون ؟

نمی دونم می خوای باهاش دوست بشی بیا شمارش رو بگیر!!!!!

 

من شمارش رو بلدم هرکی می خواد باید اول دور بقیه یه خط بکشه و بعد بیاد تا من بهش اون شماره رو بدم.!!!!!!

                             




ادامه مطلب...
ارسال توسط ALI.S

1- www.lahoof.ir

2- www.jamkaran.net

3-www.bfnews.ir

4- www.sahebasr.com

5- www.sahebasr.com

6- www.montazar.net

7- www.almawood.net

8- www.mouood.org 

9- www.jamkaran.info

10- www.imamalmahdi.com

11- www.al-mahdi.org

12- www.mahdi313.com

13- www.yamahdi.com




تاریخ: یک شنبه 26 تير 1390برچسب:,
ارسال توسط ALI.S

بسم الله الرحمن الرحیم

بانام ویاد خداوند بزرگ امروز 26 تیر 1390 اولین بحث گروهی خود را شروع خواهیم کرد . از شما در خواست کمک کردن در انتخاب موضوع های بعدی و بحث در موضوع ها را صمیمانه داریم.

موضوع امروز:

آیا به سعادت و پیشرفت خود در زندگی فکر می کنید؟

نظرات خود را در باره موضوع بالا برای ما ارسال کنید و منتظر پاسخ باشید.




تاریخ: یک شنبه 26 تير 1390برچسب:,
ارسال توسط ALI.S

بسم رب المهدی

با نام و یاد خدای مهربان. با سلام خدمت شما دوست عزیز . تبریک به مناسبت میلاد نور .به همین مناسبت از امروز به بعد بحث های روزانه و دوستانه ما شروع خواهد شد . ما با گذاشتن موضوع بحث های مورد نظر در صفحه اصلی از شما در خواست نظر می کنیم و پس از بحث های انجام گرفته در آن روز مقاله ای را با همان نام و نام شما که در بحث شرکت کرده اید به صورت pdfدر وبلاگ قرار می دهیم تا همه از این بحث ها استفاده کنند . پس به سوی بحث و گفتمان بپردازید.منتظر شما هستیم حتی می توانید از دوستان خود هم دعوت کنید به وبلاگ ما سری بزنند و در بحث های روزانه ما شرکت کنند.

           

التماس دعا

اللهم عجل لولیک الفرج




تاریخ: یک شنبه 26 تير 1390برچسب:,
ارسال توسط ALI.S
ارسال توسط ALI.S

بسم الله الرحمن الرحیم

5 روش برای استحکام دوستی

لینک دانلود:

http://dl.veyq.ir/ebook/5_ravesh%5Bebook.VeyQ.ir%5D.zip




تاریخ: پنج شنبه 23 تير 1390برچسب:,
ارسال توسط ALI.S

بسم الله الرحمن الرحیم

دوستی ودوست یابی

لینک دانلود:

http://fxdownload.ir/wp-content/uploads/2011/06/bosti-dostyabi.zip

شش راز شگرف در دوست یابی

لینک دانلود:

http://dl.veyq.ir/ebook/raze_doostyabi%5Bebook.VeyQ.ir%5D.zip


 




تاریخ: پنج شنبه 23 تير 1390برچسب:,
ارسال توسط ALI.S


َاعوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيطانِ الرَّجيم؛  بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبّ‏ِ الْعَلَمِين وَ صَلَّي اللهُ عَلي مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّيِّبينَ الطّاهِرين وَ لَعنَةُ اللهِ عَلي اَعدائِهِم اَجمَعين. رُوِيَ عَن رَسولِ الله (صلي الله عليه و آله و سلم) قال : «إِنَّ الغَيرَهَ مِنَ الإيمانِ»

 

مروري بر مباحث گذشته

 

بحث ما راجع به تربيت به معناي روش رفتاري و گفتاري دادن، بود و گفته شد که انسان به‌طور معمول در چهار محيط، روش مي‏گيرد؛ محيط خانوادگي، آموزشي، رفاقتي و شغلي. البته عرض کردم که فضاي پنجمي هم وجود دارد که حاکم بر همه آنها است و ما در آينده به آن مي‌رسيم. بحث ما راجع به محيط رفاقتي بود. گفتيم که اثرگذاري محيط رفاقتي بر روي انسان، در ابعاد گوناگون وجودي از همه محيط‏هاي بيشتر است. يعني چه در بعد اعتقادي‏، چه نفساني، چه جوارحي و در بعد اعمال ظاهري اثرگذارترين محيط است. لذا اين محيط نقش اساسي دارد؛ هم در بعد سازندگي انسان و هم در بعد تخريبي. در ادامه بحث وارد اين مسأله شديم که جهت قوّت تأثيرگذاري چيست؟ گفتيم رابطه تناتنگ، مورّث محبّت است و دوستي از آنجايي که يک رابطه تنگاتنگ است، موجب پيدايش محبّت شده و محبّت نيز انسان را تحت تأثير قرار مي‌دهد و به آدمي روش مي‏دهد.

 

 




ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 23 تير 1390برچسب:,
ارسال توسط ALI.S

یا قدوس...

حالا نوبت به اصلی ترین بخش بحث دوست و دوست شناسی می رسیم.

شاخص های دوست خوب.

 

 



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 23 تير 1390برچسب:,
ارسال توسط ALI.S

یا نور...

به دنبال بحث های گذشته به سراغ عنوان بهترین دوست ها رفتیم تا به طور خاصه آن را مورد بررسی قرار دهیم.

بهترین دوستان

نخستین نكته ای كه در اینجا باید بر آن تأكید شود این است كه دوستی و محبت دارای مراتب و درجاتی است. نباید تصور كرد كه دوستی بین افراد ، یكسان است. حقیقت این است كه دوستان مراتب مختلفی دارند ؛ بعضی به عنوان دوست كامل شناخته می شوند ؛ زیرا از همه ی ویژگی ها و شرایط یك دوست كامل برخوردارند و بعضی شرایط كمتری را در خود جمع كرده اند. با مطالعه احادیث و روایات هم به این مطلب پی می بریم كه دوستان به چند نوع تقسیم شده اند.

 




ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 23 تير 1390برچسب:,
ارسال توسط ALI.S

به نام او که ....

«حضرت آیت‏الله العظمی خامنه‏ای» در جلسه درس خارج فقه خود  با شرح حدیثی از امام جعفر صادق (ع) به بیان ویژگی های دوست واقعی پرداختند:


شرح حدیثی از حضرت امام جعفرصادق علیه‌السلام

  «عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ـ علیه السلام ـ قَالَ لَا تَکُونُ الصَّدَاقَةُ إِلَّا بِحُدُودِهَا فَمَنْ کَانَتْ فِیهِ هَذِهِ الْحُدُودُ أَوْ شَیْ‏ءٌ مِنْهَا فَانْسُبْهُ إِلَى الصَّدَاقَةِ وَ مَنْ لَمْ یَکُنْ فِیهِ شَیْ‏ءٌ مِنْهَا فَلَا تَنْسُبْهُ إِلَى شَیْ‏ءٍ مِنَ الصَّدَاقَةِ فَأَوَّلُهَا أَنْ تَکُونَ سَرِیرَتُهُ وَ عَلَانِیَتُهُ لَکَ وَاحِدَةً وَ الثَّانِی أَنْ یَرَى زَیْنَکَ زَیْنَهُ وَ شَیْنَکَ شَیْنَهُ وَ الثَّالِثَةُ أَنْ لَا تُغَیِّرَهُ عَلَیْکَ وِلَایَةٌ وَ لَا مَالٌ وَ الرَّابِعَةُ أَنْ لَا یَمْنَعَکَ شَیْئاً تَنَالُهُ مَقْدُرَتُهُ وَ الْخَامِسَةُ وَ هِیَ تَجْمَعُ هَذِهِ الْخِصَالَ أَنْ لَا یُسْلِمَکَ عِنْدَ النَّکَبَات»

شافی، ص 651

  فى الکافى، عن الصّادق (علیه‌السّلام): «لا تکون الصّداقة الاّ بحدودها». صداقت(1) مرزهایى دارد که اگر این خطوط اصلى و این مرزها وجود داشت، صداقتى که آثار فراوان شرعى و برادرى شرعى بر آن مترتب است، مترتب خواهد شد؛ والاّ نه. «فمن کانت فیه هذه الحدود او شى‌ء منها فانسبه الى الصّداقة». حالا اگر همه‌ حدود هم نبود، بعضى از این خطوط و مرزها باید باشد تا صداقت صدق کند.

 

«و من لم یکن فیه شى‌ء منها فلا تنسبه الى شى‌ء من الصّداقة فأوّلها ان تکون سریرته و علانیته لک واحدة». اول این است که ظاهر و باطنش با تو یکسان باشد. اینجور نباشد که در ظاهر اظهار دوستى کند، [اما] در باطن با تو دشمن باشد؛ یا اینکه دوست نباشد حداقل خیر تو را نخواهد. این اولین شرط صداقت است.


 

«و الثّانیة ان یرى زینک زینه و شینک شینه»؛ [دوم اینکه] آنچه را که زینت توست، زینت خود بداند؛ آنچه عیب توست، عیب خود بداند. اگر شما به مقام علمى دست پیدا می‏کنید، یا یک کار برجسته‌اى می‏کنید که زینت براى شماست، این را براى خودش زینت بداند. اگر خداى نکرده چیزى در شما هست، صفتى، کارى، عملى که موجب عیب شماست، این را عیب خودش بداند؛ که طبعاً آثارى بر این مترتب است: سعى می‏کند برطرف کند، سعى می‏کند آن را پنهان کند. اینجور نباشد که منتظر بماند تا شما یک لغزشى پیدا کنید، خوشحال بشود از این لغزش. صداقت این نیست.

  «و الثّالثة ان لاتغیّره علیک ولایة و لا مال»؛ [سوم اینکه] اگر به یک قدرتى، حکومتى، ریاستى دست پیدا کرد، یا به یک مالى دست پیدا کرد، ثروتمند شد، وضعش با تو عوض نشود، تغییر نکند. بعضى‌ها اینجورى‌اند دیگر؛ با آدم رفیقند، به مجرد اینکه به یک مال و منالى، پولى، زندگى‌اى، چیزى می‏رسند، آدم مى‌بیند اصلا نمی‏شناسند آدم را. اصلا نمی‏شناسد، کأنّه نمی‏شناسد آدم را؛ از این قبیل هم دیده‌ایم آدمهایی را. اینجور نباشد. داشتن مال و مقام او را عوض نکند، وضعش را با تو [عوض نکند].

«و الرّابعة ان لا یمنعک شیئا تناله مقدرته»؛ [چهارم اینکه] هر کار از دستش برمى‌آید، از تو دریغ نکند. خدمتى می‏تواند بکند، کمکى، وساطتى، توصیه‌اى، هر کار می تواند براى تو بکند و خیرى به تو برساند؛ از این امتناع نکند.

 

«و الخامسة و هى تجمع هذه الخصال ان لا یسلمک عند النّکبات»؛ [پنجم اینکه] در نکبت‏ها و رویگردانی‏هاى دنیا تو را رها نکند. [اگر] به یک مشکلى دچار شدى، [به یک] بیمارى‌اى دچار شدى، سختى‌اى پیدا کردى؛ انواع و اقسام سختى‌های دیگر - حالا در زمان ما ملاحظه می‏کنید؛ سختى‌هاى سیاسى و سختى‌هاى اقتصادى و حیثیتى و همه چىز هست دیگر؛ انواعش را داریم مى‌بینیم که در گذشته در دورانهایى اینها را نمی‏دیدیم؛ لیکن حالا جلوى چشم ماست؛ امتحان‏ها فراوان است - [در] اینطور موارد تو را رها نکند؛ کمک کند.

پی نوشت:

  

1. صداقت در زبان عربی به معنای "دوستی" است.


منتظر نظر شما هستیم.

التماس دعا

اللهم عجل لولیک الفرج





تاریخ: پنج شنبه 23 تير 1390برچسب:,
ارسال توسط ALI.S

بسم رب الشهداء

خوب فهمیدیم که اصلا دوستی یعنی چه .حالا به سراغ این می رویم که دوستی ها وانواع آن می رویم و می خواهیم که یک دوستی حقیقی چه تفاوتی با دوستی مجازی دارد.

دوستی حقیقی:

این نوع از دوستی مخصوص اولیاء و مؤمنان واقعی است كه تمام ارادت و انس و محبت خود را نسبت به خداوند تبارك و تعالی و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام صرف نموده اند. آری اینان نخبگان عالم و كسانی هستند كه از غیر دوست رسته ، و به دوست پیوسته اند و آنچنان لذت این دوستی را چشیده اند كه حاضر نیستند دنیا و آنچه در آن است را با لحظه ای انس و محبت و مناجات با خدای تعالی و ارادت به ساحت معصومین علیهم السلام عوض كنند. زیرا آنها خود مصداق واقعی این آیه هستند

" والّذینَ آمَنوُا أَشَدُّ حُبًّا لِلّه" 
آنان كه ایمان دارند بیشترین محبت و عشقشان به خداست .

دوستی مجازی

بر پایه آنچه تا بدین جا در تعریف دوستی گفته شد روشن می شود كه هر علاقه و محبتی كه انسان به غیر از خداوند تبارك و تعالی و ائمه معصومین علیهم السلام دارد ، دوستی مجازی است. حال اگر این دوستی برخاسته از خواهش های نفسانی و شر و فساد باشد ، رهزن آدمی است و انسان را به منجلاب فساد می كشد و اصولاً چنین دوستی هایی ناپایدار خواهد بود.
اما اگر این دوستی ، دارای معیار صحیح بوده و از انگیزه الهی و فطرت انسانی نشأت گرفته باشد ، ضمن آنكه پایدار می ماند ، سرانجام انسان را به سعادت رهنمون خواهد شد.
بی شك یك مسلمان كه با نگاه دینی ، روش زندگی خود را ترسیم می كند و تمام مراحل و ابعاد آن را حركت به سوی كمال می داند ؛ در انتخاب دوست- كه سهم عظیمی در سعادت و شقاوت دارد و نقش مهمی در زندگی بایفا می كند- دقت كامل را به عمل می آورد و دوستانی را جهت معاشرت و زندگی برمی گزیند كه در این مسیر یار و مددكار او باشند. در این صورت است كه این نوع دوستی و محبت مجازی ، به بستر و واسطه ای برای رسیدن به آن حقیقت مطلق تبدیل می شود.

آنچه در این جمل ، با استفاده از رهنمودهای انسان ساز پیشوایان معصوم علیهم السلام بیشتر به آن خواهیم پرداخت ، این نوع از دوستی است.

خوب حالا ما منتظر نظر های شما هستیم .

التماس دعا

اللهم عجل لولیک الفرج




تاریخ: پنج شنبه 23 تير 1390برچسب:,
ارسال توسط ALI.S

بسم رب الکعبه

 حال که گام اول را برای رسیدن به موفقیت برداشته ایم می بینیم که نمی توانیم خود را رها سازیم و دوست داریم که گام های بعدی را هم با هم برویم اما این گام به تنهایی ممکن نیست و نیاز به یک همراه دارد آن همراه باید همراه مطمئنی باشد .بله دوست یک دوست خوب باید ما را در راه رسیدن به موفقیت یاری کند اما ما باید یک دوست خوب را بشناسیم.





ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 23 تير 1390برچسب:دوست ,دوست کیست,دوستی چیست,معنی دوست,,
ارسال توسط ALI.S

بسم الله الرحمن الرحیم


اولین گام در ایجاد سعادت و خوشبختی فهمیدن وداشتن درک صحیح از خود وجودی فرد . مسلما اگر کسی خود را به درستی شناخته باشد استعداد های خود را بهتر به نمایش می گزارد.لذا ابتدا باید به تعریف خود و خود شناسی و هویت و انواع آن بپردازیم.






ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 22 تير 1390برچسب:جوان,هویت,هویت شناسی, خودشناسی, تعریف,
ارسال توسط ALI.S

با سلام.از حسن انتخاب شما برای بازدید از این وبلاگ بسیار سپاس گزاریم.امیدواریم تا بتوانیم با آوردن مباحث زیبا و جذاب شرایط رضایت شما را فراهم آوریم. همان طور که از نام این وبلاگ برداشت می شود محتویات این وبلاگ درباره مسائل مربوط به راه ها ی رسیدن به سعادت و شقاوت می باشد .البته با این تفاوت که بحث پیرامون جوانان و نوجوانان می چرخد و تمامی مطالب درباره جوانان و نوجوانان می باشد . لذا از شما خواننده و بیننده عزیز خواهشمندیم تا با عضو شدن در خبر نامه و اظهار نظر درباره مطالب در مباحث روزانه ما شرکت کنید. و اگر اشکال و اشتباهی در موضوع های ارائه شده وجود داشته باشد شما آن را به اطلاع ما برسانید و در مباحث ارائه شده ما را یاری کنید . به امید روزی که همه سعادتمند شویم.... التماس دعا 

 

                                               اللهم عجل لولیک الفرج

 




ارسال توسط ALI.S

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 5
بازدید کل : 20363
تعداد مطالب : 15
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1









امروز :
قرآن آنلاین

http://zibasazweb.persiangig.com/9.9.JPG
Untitled Document


تعداد بازدیدهای این مطلب :: بازدید
http://zibasazweb.persiangig.com/image/abzar%20zibasazweb/tv/1.JPG
http://zibasazweb.persiangig.com/image/abzar%20zibasazweb/tv/2.JPG
http://zibasazweb.persiangig.com/image/abzar%20zibasazweb/tv/3.JPG
http://zibasazweb.persiangig.com/image/abzar%20zibasazweb/tv/4.JPG
http://zibasazweb.persiangig.com/image/abzar%20zibasazweb/tv/5.JPG
http://zibasazweb.persiangig.com/image/abzar%20zibasazweb/%D8%AF%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D9%81%D8%AA%20%D9%83%D8%AF%20%D8%A7%D8%B2%20%D8%B2%D9%8A%D8%A8%D8%A7%20%D8%B3%D8%A7%D8%B2%20%D9%88%D8%A8.JPG